reklama

Ďakujem

Včera na večernej omši som si všimla manžela mojej bývalej učiteľky. Bol tam so synom a nevestou. Ona chýbala. V duchu som si nadávala, že zase nedávam pozor a sústredím sa na niečo iné, nie na to, kvôli čomu som tam šla...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Rozmýšľala som, kde je. Či je v poriadku. Dlho som ju už nevidela a do uší sa mi dostalo, že mala vážne zdravotné problémy. Dúfam, že už sa má lepšie. Bola jednou z mojich najobľúbenejších učieteliek. Učila ma matematiku a zemepis. Dokonca, keď odišla učiť na inú školu, presvedčila som rodičov, že tam chcem ísť tiež. Keď som si predstavila, že tam nebude, ani som nechcela po prázdninách do školy ísť.

V tej istej chvíli mi napadlo, že je predvečer štrajku. Bolo to také symbolické, že práve s ňou sa mi tie myšlienky splietli dohromady. Zároveň som si spomenula na naše ostatné stretnutie. Bolo to po narodení mojej dcérky, možno rok a pol dozadu a mala som silnú potrebu jej povedať svoje: ĎAKUJEM. Povedala som jej, koľko ma naučila. Svojou odbornosťou, ľudskosťou, zmyslom pre humor a spravodlivosťou. Som rada, že som to neodložila na inokedy. Ešte by som chcela sretnúť slovenčinárku zo ZŠ, triednu a dejepisára zo strednej školy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Potom som plynulo došla k malému vnútornému poznamiu. Asi najväčším mojím snom je, aby ma raz na ulici zastavil len tak nejaký môj bývalý žiak a povedal mi to, čo vtedy ja jej. Ďakujem, veľa ste ma naučili.

Bola by to pre mňa najväčšia odmena.

(Nechcem, aby tento môj článok bol vnímaný ako negatívny postoj k štrajku, len ako individuálne stanovenie si hierarchických hodnôt v mojom osobnom živote.)

Petra Kolesárová (Vološinová)

Petra Kolesárová (Vološinová)

Bloger 
  • Počet článkov:  48
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Človek. Žena. Matka. Manželka. Dcéra. Sestra. Priateľka. Kolegyňa. Občianka. Zoznam autorových rubrík:  MIduša študentao ľuďochzábavaškoličkaTrepkine okienkopoéziazaváraninkyfotulkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu